Palveluseteli annetaan oirekyselyn päätteeksi, jos hyvinvointialueen oma palvelutuotanto piiputtaa!

Hymykuva Sari

Sote-uudistuksessa on pohjimmiltaan kyse siitä, että asiakkaan tai potilaan huomatessa tarpeensa sosiaali- tai terveydenhuoltopalveluille, hän pääsee hoidon piiriin viiveettä. Nopea ja tehokas palvelutarvearviointi on avainasemassa silloin, kun huolet ovat helposti ja toivon mukaan pienin toimenpitein hoidettavissa.

Moniammatillisessa palvelutarvearvioinnissa tulee olla ajantasainen ja oikea tieto siitä, mikä on hyvinvointialueen oman palvelun tilanne hoitaa asia nopeasti.

Jos omassa palvelutuotannossa ei pystytä tarjoamaan palvelua hoitotakuun kehyksessä tai lunastamaan yhteisesti sovittua palvelulupausta, tulee järjestelmän automaattisesti oirekyselyn jälkeen toimittaa palveluseteli asiakkaan käyttöön. Näin hyödynnetään korona-aikana luotua toimintamallia: OmaOlo-kysely tuottaa lähetteen koronatestiin.

Palvelutarvekysely tuottaa asiakkaalle palvelusetelin yhteydenoton päätteeksi, kun kriteerit täyttyvät.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ylhäällä